Nasi specjaliści

Julia Potaś-Rydel
Dyrektor poradni, logopeda.
Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z tytułem magistra w dziedzinie logopedii. Od 2021 roku z powodzeniem prowadzi terapię logopedyczną w przedszkolu. Rozszerzyła swoje kwalifikacje poprzez udział w różnych kursach i szkoleniach, obejmujących mioterapię, stymulację traktu ustno-twarzowego, wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii osób z zaburzeniami w komunikacji językowej, kinesiotaping logopedyczny, masaż logopedyczny i terapię manualną kompleksu ustno-twarzowego, innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii, metodę Neuroflow ATS oraz Trening Umiejętności Społecznych. Dodatkowo, od 2014 roku jest aktywną wolontariuszką we wspólnocie Wiara i Światło, gdzie poświęca swój czas osobom niepełnosprawnym podczas licznych wyjazdów i spotkań. Prywatnie uwielbia gotować oraz uprawiać sport.

Paula Gębicka
Psycholożka dziecięca.
Przez ostatnią dekadę zajmowała się profesjonalną pracą z dziećmi, nastolatkami i rodzicami, zarówno biologicznymi, jak i tymi, którzy są z rodzin zastępczych lub adopcyjnych. Jej doświadczenie zawodowe rozwinęło się w różnych dziedzinach, dzięki współpracy z organizacjami pozarządowymi, firmami szkoleniowymi, placówkami edukacyjnymi i instytucjami publicznymi. Podczas wolontariatu w organizacji pozarządowej w Gruzji, miała również okazję wzbogacić swoje kompetencje zawodowe w odmiennym otoczeniu kulturowym. Od kilku lat udziela wsparcia rodzicom i dzieciom, począwszy od okresu okołoporodowego aż po wiek wczesnoszkolny. W pracy kieruję się zasadami Rodzicielstwa Bliskości, opierając się na teorii więzi, modelu Porozumienia bez Przemocy oraz modelu samoregulacji. W życiu prywatnym jest matką dwójki dzieci, z których starsze chodzi już do przedszkola, a młodsze ma dwa lata.

Urszula Bartnikowska
Pedagog specjalny (surdo i oligofrenopedagog), praktyk Somatic Experiencing®, facylitatorka EmotionAid® (pierwszej pomocy emocjonalnej)
Tutor edukacyjny i rozwojowy, zwolenniczka alternatywnych rozwiązań edukacyjnych (od lat związana z różnymi grupami edukacji pozaszkolnej/domowej), współzałożycielka Fundacji Uwolniona Edukacja „Rozkwitalnia”, pracownik naukowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, członkini Rady Programowej Korczakowskiej Szkoły Marzeń w Olsztynie. Współpracuje z Ośrodkiem Leczenia Traumy „Oddech” w Warszawie oraz z PAB SE (Pädagogik – Adoption – Beratung & Somatic Experiencing®, Suhr, Szwajcaria). Autorka książek i artykułów z zakresu niepełnosprawności, rodzicielstwa adopcyjnego i zastępczego oraz wpływu traumatycznych doświadczeń na rozwój dziecka.
Oferuje wsparcie rodziców (szczególnie rodziców adopcyjnych i zastępczych oraz rodziców dzieci z niepełnosprawnościami) z zastosowaniem Somatic Experiencing® (metody leczenia traumy i skutków przewlekłego stresu) i EmotionAid® (pierwszej pomocy emocjonalnej). Wsparcie dzieci (szczególnie z rodzin adopcyjnych i zastępczych oraz dzieci z traumatycznymi doświadczeniami) przy ścisłej współpracy z rodzicami.

Klaudia Kowalkowska
Pedagog specjalny, diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej.
Absolwentka studiów magisterskich z pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii integracji sensorycznej na Akademii Jagiellońskiej w Toruniu. Posiada specjalizacje w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Jej zdobyta wiedza i umiejętności pozwalają jej efektywnie wspierać dzieci, które borykają się z zaburzeniami w rozwoju psychoruchowym, zaburzeniami neurorozwojowymi i ich rodzinami. Jest ekspertem w dziedzinie wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami i tych, którzy są narażeni na ryzyko jej wystąpienia. Posiada zdolność do opracowywania strategii normalizujących warunki życia oraz rozpoznawania oraz rozwiązywania problemów związanych z rehabilitacją, terapią, edukacją, opieką i wychowaniem. Prywatnie od 2015 jest aktywną wolontariuszką w pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz ze zwierzętami.

Jowita Kasper
Pedagog.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyła kursy TSR, pomagające w radzeniu sobie z hejtem, depresją i autoagresją u uczniów, a także szkolenia z zakresu stosowania pozytywnej dyscypliny w klasie, pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów czy pedagogiki Montessori w szkole. W życiu prywatnym miłośniczka zwierząt, otwarta na różne perspektywy postrzegania świata i zaangażowana w dyskusje na różne tematy.

Krzysztof Opara
Fizjoterapeuta
Fizjoterapeuta od 2022 roku, masażysta oraz trener personalny z wieloletnim doświadczeniem. Pomaga pozbyć się bólu oraz wrócić do formy po urazie. Zajmuje się rehabilitacją kręgosłupa, kolan i barków.
Odbył szkolenia z terapii manualnej Maitland oraz liczne szkolenia aktywnej terapii ruchem. W swojej pracy stawia na edukację, pracę manualną i szybkie usamodzielnienie się pacjenta dzięki ćwiczeniom.
Prywatnie pasjonat jazzu i wszelakiej maści ruchu, w tym wycieczek górskich czy jazdy na rowerze, które należą do jego ulubionych zajęć. Interesuje się także otwierającą umysły filozofią, ponieważ pozwala ona zrozumieć wiele rzeczy, często z innego punktu widzenia.